יום רביעי, 4 במאי 2011

Rafle dans les Marolles


Auteur : Joost LONCIN
Volume : 180 pages – broché
Format : 16,5 x 24 cm
ISBN : 2-930358-15-7
Parution : © 2003


Récit hallucinant du sauvetage de quatre enfants juifs. Un document humain particulièrement émouvant.
Jacky avait 4 ans. Sa mère l’abandonna, quelque part dans les Marolles à Bruxelles. Sans cœur ? Non, on était en 1943. Elle était juive. Elle prit la décision héroïque de sauver son enfant, avant de périr elle-même dans l’Holocauste. Jacky vécut ainsi plusieurs années dans la clandestinité, coupé de ses racines, contraint de renier son identité, sans rien comprendre à la furie des hommes.
Joost Loncin est bruxellois et a été au collège dans les Marolles. Il est maintenant journaliste au journal Het Volk, chargé des affaires étrangères. C’est ainsi qu’il est entré en contact avec Jacky, qui travaille aujourd’hui à la télévision israélienne. C’est à sa demande que Joost Loncin est allé à la recherche des survivants et des traces de son passé. Il en est résulté ce livre bouleversant.

הגרסה המקורית נכתבה בהולנדית:


פשיטה על רובע המרולים
סיפור מדהים של הצלת ארבעה ילדים יהודים. מסמך אנושי מרגש במיוחד. ז'קי היה בן 4. אימו נטשה אותו איפשהו ברובע המרולים בבריסל. בלב קל? לא ולא, זה היה בשנת 1943, היא הייתה יהודייה. היא החליטה באומץ לב על מעשה הצלה הרואי של בנה, בטרם מותה בשואה. ז'קי שרד כך בהסתר, בחשאי, במשך מספר שנים. מנותק משורשיו, נאלץ להסתיר ולהכחיש את זהותו, בלי להבין מדוע. הסופר, עיתונאי, יוסט לונסין (Joost Loncin) הוא יליד בריסל. הוא למד בבית הספר ברובע המרולים. כיום הוא עיתונאי בעיתון Het Volk ככתב לעינייני חוץ. הוא בא במגע עם ז'קי, במאי בטלוויזיה החינוכית הישראלית. בעקבות בקשתו של ז'קי, החל יוסט לונסין, העיתונאי הבלגי לחפש את עברו של ז'קי וניצולים אחרים. עקבות עברם, הוליד ספר מרגש זה.


Rafle dans les Marolles : l'étonnant reportage historique du sauvetage de 4 enfants juifs

מאמר בדף עדות בית לוחמי הגטאות:
בסוף 1942 היינו במוסד שלושה ילדים יהודים: צבי שלמוביץ, גבריאל צימרמן, ג'קי ברקן, ובנוסף זוג שלא ידוע מה היה גורלו.  עם גבור הסכנה החליטו האחיות דה מילמייסטר לפזר אותנו ועברתי להשגחתה הבלעדית של גב' ואן דן בריל שנישאה בהמשך למר בנואה דה בי ואיתם עברתי לגור באנטוורפן שם נשארתי עד סוף המלחמה.

מאמר בעיתון מכוון בשפה ההולנדית, (סיפור השנה האבודה של ז'קי ברקן)
1943, het verloren jaar van Jacky Barkan - DOC.STORY (VRT - 15-04-2003)

מאמר בעיתון הפלמי Nieuwsblad על גילוי השנה האבודה של ז'קי ברקן
JOODSE TELEVISIEREGISSEUR JACKY BARKAN TERUG NAAR BRUGS ONDERDUIKADRES
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DEXA29092001_033




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה